Sistem Maklumbalas Portal

MAKLUMBALAS PORTAL MINDEF (Berikan Maklumbalas Anda)


 331) MUHAMMAD NORHAFIZAN BIN MAHASAN  (Isnin, 28/04/2014)

Salam, tuan sy ingin bertanya bilakah tarikh latihan tudm sesi 51/2014. trma ksih


 UKK@MinDef:

SALAM SEJAHTERA.. LATIHAN BERMULA PADA 1 JUL 14. TERIMA KASIH.


 332) HAMSIR BIN HAMID  (Ahad, 27/04/2014)

Salam 1 Malaysia.. saya ada memohon untuk jawatan Laskar Muda TLDM 2014, tetapi apabila saya semak layak ke pemilihan akhir atau tak..jawapannya adalah REKOD ANDA TIDAK DIJUMPAI. Saya ada terpilih untuk pemilihan akhir Perajurit Muda pada 2013 tetapi saya tidak dapat hadir pd pemilihan tersebut kerana saya lambat mengetahui keputusan pemilihan dan tidak dpt menyediakan dokumen yang diperlukan kerana masa tidak cukup. adakah saya tidak terpilih kerana hal ini & adakah saya telah disenarai hitam?


 UKK@MinDef:

MOHON KE LINK BERIKUT UNTUK MAKLUMAT LANJUT: HTTP://WWW.NAVY.MIL.MY/ HUBUNGI SEL PENGAMBILAN TLDM DI TALIAN 03-2071 3177 / 6925. HARAP MAKLUM


 333) RAREMBUN  (Jumaat, 25/04/2014)

Assalamualaikum,saudara/saudari yang bertugas,saya merupakan graduan undang-undang uitm,saya berkeinginan tinggi untuk menceburi bidang penerbangan dalam perkhidmatan tudm selepas tamat belajar kelak,soalan saya,selain graduan upnm,graduan institusi lain layak/berpeluang ke untuk menjadi pilot dalam tudm? sebab setahu mulai 2013 hanya graduan upnm sahaja yg dipilih untuk menjadi pilot,mohon pencerahan tuan/puan terima kasih dan salam satu malaysia


 UKK@MinDef:

SALAM SAUDARA, BENAR HANYA GRADUAN UPNM SAHAJA DIPILIH UNTUK MENJADI JURUTERBANG TUDM. HARAP MAKLUM


 334) MUHAMMAD MUZZAMMIL BIN ABDUL HADI  (Jumaat, 25/04/2014)

assalamualaikum..saya muhammad muzzammil bin abdul hadi..890906 05 5479..tempoh hari saya ada peergi ke temuduga tudm..adakah saya layak..saya hanya sekadar kepujian dalam bm dlm spm tetapi saya aktif dlm sukan mewakili negeri..adkah saya layak untuk ke temuduga tentera darat..adakah saya layak ke temuduga atas had umur saya ini..makaseh....saya minat sangat menjadi tentera untuk berkhidmat pada negara


 UKK@MinDef:

SALAM SEJAHTERA... SYARAT WAJIBPERMOHONAN MENYERTAI TUDM ADALAH KEPUJIAN BAHASA MELAYU, MATEMATIK, SUBJEK SAINS DAN LULUS BAHASIA INGGERIS.


 335) NORAZRINAHAYATI BINTI ZULKEFLI  (Khamis, 24/04/2014)

Salam,keputusan pemilihan laskar muda tldm dah keluar ke kerana saya tengok ramai yg dapat tahu tentang keputusannya


 UKK@MinDef:

MOHON KE LINK BERIKUT UNTUK MAKLUMAT LANJUT: HTTP://WWW.NAVY.MIL.MY/ HUBUNGI SEL PENGAMBILAN TLDM DI TALIAN 03-2071 3177 / 6925. HARAP MAKLUM


 336) ZACKIUS AK AMEN  (Khamis, 24/04/2014)

selamat sejahtera admin...nak tanya satu soalan ...tahun lepas saya ada mohon tldm dapat sy....selepas tu sy mohon kali kedua pula tak dpt...apa masalah permohonan sy yang kali kedua ne...mohon penjelasan....


 UKK@MinDef:

MOHON KE LINK BERIKUT UNTUK MAKLUMAT LANJUT: HTTP://WWW.NAVY.MIL.MY/ HUBUNGI SEL PENGAMBILAN TLDM DI TALIAN 03-2071 3177 / 6925. HARAP MAKLUM


 337) FAEZ  (Khamis, 24/04/2014)

Salam.. buat pengetahuan tuan, saya sudah melepasi pemilihan awal tudm dengan menggunakan diploma.. tetapi saya risau dengan diploma saya dalam perdangangan tidak akan terima.. adakah tiada harapan untuk menyertai tudm ini?


 UKK@MinDef:

SALAM SEJAHTERA... SILA MAKLUM BAHAWA TUDM HANYA MENAWARKAN KEMASUKAN BG CALON YG MEMPUNYAI DIPLOMA KEJURUTERAAN SHJ. JIKA ADA KEKELIRUAN SILA HUBUNGI 0326812412. TERIMA KASIH


 338) NURHIDAYAH MOHAMAD AZIR  (Khamis, 24/04/2014)

Assalamualaikum. Pertandingan Ulasan Buku 2014 tu warga KEMENTAH je ke boleh masuk..? Terima Kasih. (:


 UKK@MinDef:

SALAM SAUDARI, BERKENAAN KELONGGARAN SYARAT-SYARAT PERTANDINGAN SAUDARI BOLEH HUBUNGI DENGAN PUAN SHURYANANITA SAMSUDIN ATAU PUAN SYAMSIDAR SHARIF DI TALIAN 03-2071 3591 / 2393. TERIMA KASIH PUAN


 339) AMEN  (Khamis, 24/04/2014)

assalamualaikum dan salam sejahtera.. Saya intake 173 nk brtnya.. Berkenaan duit TKR yang dikhabarkan oleh CI berjumlah 2ribu lg didalam akaun TKR kami.. Tapi yang kami dapat hanyalah 500ringgt sahaja..adakan ia masuk ansur- ansur didalam akaun kami ataupun hanya 500rngit itu sahaja baki yang kami dapat..terima kasih.


 UKK@MinDef:

SALAM SAUDARA, MOHON SAUDARA BERIKAN MAKLUMAT SAUDARA KEPADA KAMI BERSAMA CERITA SEBENAR BERKAITAN DUIT TKR TERSEBUT. TERIMA KASIH SAUDARA


 340) MD RUZAIDI BIN AHMAD TARMIZI  (Khamis, 24/04/2014)

Saya tidak mempunyai spm yg bagus.tetapi saya minat sangat terhadap tentera ni.dengan peluang yang ada saya masuk wataniah selama 4 tahun untuk menungu kerahan.tapi sayangnya saya duduk unit tumpangan.tiada keistimewaan dapat pangilan untuk pergi kerahan.mungkin ini peluang untuk saya buat rayuan untuk selama 4 tahun ini dapat rasa keistimewaan wataniah masuk kerahan.macam.saya perlukn kerja yg tetap untuk menjamin msa depan saya untuk bangsa dan negara yang tercinta ini.


 UKK@MinDef:

RAYUAN BOLEH DIBUAT, WALAUBAGAIMANAPUN PIHAK KAMI MASIH MENGIKUT SYARAT KELAYAKAN DAN PROSEDUR YANG SEDIA ADA. TERIMA KASIH.


<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 >>

Kembali